Egy apa naplója

Betegség

2018. március 02. 12:27 - wocci

Egy kezdő szülő egyik legnagyobb félelme. Bennem állandó szorongás van, nehogy valami baja legyen a gyereknek. Tudom, nem lehet mindentől megvédeni, nem is szabad. Elesik, megüti magát, felkel. Tapasztalat útján tanulunk a legjobban. De a nyavaják ellen nem lehet teljes mértékben felkészíteni. Persze beadatjuk neki az oltásokat - többet is mint kellene - de ettől függetlenül megbetegedhet. 

Próbálok vigyázni, nehogy hazavigyek valamit. Rendszeresen mosok kezet, otthon ruhát cserélek, ilyenkor influenzaszezonban arcot is mosok, mert szereti tapogatni Áron. Mégis hordozó vagyok. Tavaly decemberben tüdőgyulladás szerű tüneteket produkált a gyerek. Ezt utólag tudtuk meg az orvostól. Az elején csak köhécselt, a nyálára fogtuk, de csak rosszabbodott. A csúcsponton kijelentettem: "Holnap megyünk az orvoshoz". Mennem kellett volna vidékre, segíteni a nagyszülőknek, de azt is lemondtam. A fiam egészsége az első. Kaptunk időpontot, a legrosszabbra készültem. Oké, így visszagondolva nem volt olyan durva a helyzet, de nekem is tanulnom kell még az apaságot. A doktornő antibiotikumot és babyhallert írt fel. Az inhalátor számomra tök érdekes eszköz, jópofa volt használni, Áron se kínlódott a használat alatt. Az antibiotikumnak - mások szerint, mi nem kostoltuk meg - elég szörnyű íze van, de történetem főszereplője, a hős, simán vette ezt az akadályt is. 

De jött a zöld elefántszörny, a hatalmas szívó ormányával (orrszívó), és hősünk megtört. Szegénykém nagyon nem szereti az orrszívást, és mi se. Az első pár alkalommal lelkiismeret furdalást okozott, hogy miattam szenved, pedig tudtam, jót teszek neki. De már ezen is túlvagyok. Mérlegelünk szükséges-e szívni az orrát, közösen meghozzuk a döntést, és én vagyok a hóhér.

Orrszíváshoz a Dr. Benny elefánt formájú elektromos orrszívót használjuk, nem szerettük volna, hogy a porszívó hangja félelmet keltsen Áronban. Láttam videókat, ahol a gyerekek élvezik az egész procedúrát, de tuti korruptálták őket.  A teljesítménye közel hasonló a porszívóéhoz, de ezt könnyebben hordozhatjuk.

Végezetül: nem igaz, hogy nincs másik szó az orrszívásra. Komolyan mondom, cah egy szó jut eszembe:  "Nóziszippantóóóóó") 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egyapanaploja.blog.hu/api/trackback/id/tr2113709842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása